Kako prebiti led pri pisanju zgodbe? Mogoče je najlažje tako, da me nekdo zasuje s snegom in potem bom že našel pot.
Tako smo mislili tudi v začetku maja, ko smo zbrani v Gozdni šoli nestrpno čakali, da pridejo udeleženci. Deževalo je. Nato so se kmalu med dežjem pojavile snežinke in kmalu je snežilo kot sredi najhujše zime. V kratkem je zapadlo vsaj dvajset centimetrov snega in cesta je postala neprevozna. Prihajati so začela sporočila, da bodo udeleženci zamudili. In program bi se naj začel čez slabo uro. Ni nam ostalo drugega, kot da počakamo.
Čakali smo, da začnemo tečaj ALT. ALT je kratica za Assistant Leader Trainer in je v izobraževalnem sistemu ZTS namenjen vodjem in mentorjem na Wood Bagde tečaju ter vodjem vodniških in specialističnih tečajev. Pravijo, da obstaja še Leader Trainer, ampak to je zgodba, o kateri bi lahko pisal kdo drug.
Čakali smo torej bodoče vodje in mentorje na tečajih, da bi jih peljali skozi izkušnjo tečaja in jih s tem pripravili na vlogo, ki jo bodo prevzeli. Če bi pogledali teme predavanj, bi se mogoče zdelo, da so podobne kot na ostalih izobraževanjih. Toda naša naloga je, da udeleženci na vodenje, program za mlade, metode dela, poslanstvo taborništva pogledajo z očali, ki jih bodo nosili kot vodje izobraževanj v organizaciji. Ne govorimo samo o tem, pogovarjamo se še o pripravi izobraževalne izkušnje in želimo, da ovrednotijo, kako so nekatere stvari počeli do sedaj in kako bi lahko stvari spremenili v prihodnje glede na izkušnjo na ALT-u. Ne gre samo za znanje, ki ga na tečaju prejmejo, ampak gre predvsem za izkušnjo, za katero se trudimo, da bi jo tečajniki doživeli.


Kot se je izkazalo kasneje, ko so se udeleženci prebili do Gozdne šole, je za prvo preizkušnjo poskrbela narava. Na programu so bili pripravljeni ledolomilci, vendar jih nismo potrebovali, ker je za to poskrbel sneg. Pomagali so avtom, ki so zdrsnili, potiskali so avtomobile soudeležencev, nameščali verige, odmetavali so sneg, odmikali so podrta drevesa, da je plug lahko očistil cesto, da so lahko prispeli. In prispeli so vsi naenkrat. Led je bil prebit, med sabo so se spoznali in si začeli zaupati. Najboljši ledolomilci. Dobesedno.
Zdaj nam je ostalo samo še, da izvedemo pripravljen tečaj. Večkrat se je že zgodilo, da se metode, ki jih uporabljamo na tečaju, začenjajo uporabljati na ostalih tečajih in veselje je gledati, kako se spreminjajo metode podajanja znanja in pristopi do udeležencev tečajev na vseh nivojih. To je eden izmed najpomembnejših učinkov za organizacijo, saj zagotavlja razvoj in napredek izobraževanj.


Pomembno je tudi povezovanje med ekipami različnih tečajev, izmenjave znanj in izkušenj ter postavljanja izzivov drug drugemu. Sam še nisem doživel spletnega izobraževanja, ki bi lahko kakovostno preneslo izkušnjo sodelovanja in izmenjave izkušenj, ki se zgodi v neformalnem delu izobraževanja, med obroki, počitkom in večerom. Zato se tudi nismo odločili, da bi v teh časih pripravili spletno izvedbo.
Če pogledamo naprej, kaj se bo dogajalo z ALT-om, nas kot Zvezo čaka kar nekaj izzivov. Svetovna organizacija skavtskega gibanja (WOSM) je pred kratkim sprejela nove smernice za Wood Badge, ki posega tudi na področje ALT-a. Zato nas kot ZTS kmalu čaka strateški razmislek, kako se lotiti vpeljave novih smernic, da bomo sledili WOSM-u. To je zgodba v nastajanju, ki za začetek potrebuje dobrega ledolomilca.
– Miloš Borovšak, vodja izobraževanja ALT